Bild från filmen Crazy people

Crazy people

Emory (Dudley Moore) har förlorat sin inspiration och kan inte komma på några bra reklamslogans längre. Emorys chef Stephen Bachman (Paul Reiser), tar Emory i nackskinnet och kräver att han ska skärpa sig eftersom Stephen i sin tur har fått en rejäl utskällning från sin chef ovanför honom. Emory får nu 24 timmar på sig att komma upp med några bra reklamslogans för ett gäng företag:

Stephen: "We need Chrysler, Volvo, Jaguar, AT&T, that Greek tourist bureau and United Airlines. You have twentyfour hours."

Audio file

Det går ju sådär. Emory hittar visserligen inspiration, men kanske inte riktigt av den sorten som Stephen, och framför allt hans chef, hade velat ha. Emory kör nämligen på ett udda spår i reklamvärlden - sanningen. Och sånt är inte uppskattat överallt...

Stephen: "Buy Volvos, they're boxy, but they're good. We know they're not sexy, this is not a smart time to be sexy anyway with so many new diseases around. Be safe instead of sexy."
Emory: "Right!"
Stephen: "Volvo. Boxy, but good. Are you crazy?"

Audio file

Stephen: "Who the hell ever heard of advertising that a car is boxy, huh? Who?"
Emory: "They are boxy!"

Audio file

 

Det finns dessutom lite bilder på annonserna som Emory har fixat samman, samt en bild på Saabs när han sitter och filar på en ny annons för Saab (såklart).

Affisch för filmen Crazy people

Fredrik Nyberg, Jonny Svensson

Lägg till ny kommentar

Begränsad HTML

  • Tillåtna HTML-taggar: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • Rader och stycken bryts automatiskt.
  • Webbadresser och e-postadresser görs automatiskt om till länkar.
Innehållet i detta fält är privat och kommer inte att visas offentligt.
CAPTCHA
Den här frågan testar om du är en mänsklig besökare och förhindrar automatiska spaminsändningar.